Történelmi modellvasút-kiállítás
A történelmi modellvasút-kiállítás az egyik legnagyobb Európában. A 19–21. századi Magyarország, Ausztria és Németország vasútjait szemléltető óriásmodell az eredeti állomásépületek, vasúti pályák, mozdonyok, szerelvények korhű mása.
A terepasztalok több mint 2,7 kilométer hosszú sínhálózatán, 503 m2 alapterületen, 348 teljesen automatizált szervomotoros, dekóderrel irányított kitérőn át, több mint 600 épület között 75 különféle, az előző két évszázad mozdonyaiból, személy- és tehervagonjaiból összeállított korhű szerelvény közlekedik egyszerre H0 (1:87) méretarányban. Az állomások vágányhálózata légi fotók és eredeti tervek alapján készült. A bemutatót korabeli tervrajzok, Magyarország leghíresebb vonatainak technikai leírásai teszik teljessé.
Az elmúlt években teljesen megújult a modellvasút kiállítás. A táj legnagyobb része a jelenlegi legmodernebb technikák segítségével újraépült. Legújabb látványosságunk az „éjszaka fényei”, melyben a kiállításon található összes házban és az utcákon lévő több száz lámpának köszönhetően a világon egyedi fényben tekinthetjük meg a kiállítást. Beépülésre került egy interaktív rendszer is, melyet mozgásérzékelők segítségével a látogatót irányíthatják a tájban elrejtett különböző elemeket, például tüzet tudunk gyújtani a tábortűznél vagy el lehet indítani a darut az építkezésen és tyúkokat is etethetünk a farmon. Elhelyeztünk egy speciális kamerás mozdonyt így a látogató a mozdonyvezető szemszögéből tekintheti meg a tájat.
Galéria
Az egykori közös magyar–osztrák Déli Vasútnak állítanak emléket a Semmering – Klamm és a Kanizsa – Budapest-Déli pályaudvar terepasztalok. A Semmering a Déli Vasút – Süd Bahn – osztrák része, a Nagykanizsa – Budapest vonal pedig a magyar oldal fő vonala volt. A Semmering vasútvonal legszebb része a Klamm – Semmering szakasz, viaduktjaival és alagútjaival. A világon ez az egyik legnagyobb hegyivasút-terepasztal, amely szemlélteti a magasságbeli különbséget és valamennyi műtárgyat teljes hűséggel mutatja be.
A Zala terepasztal két, egymással összeépített fő egységből áll. A zalai vonalak pályaudvarai, illetve állomásai: Nagykanizsa, Zalaegerszeg, Zalaszentiván, Zalaszentiván-Kisfaludpuszta, Zalalövő, Őriszentpéter, Keszthely, Badacsonytomaj, Pannonhalma, Sümeg.
Galéria
Nagykanizsa és Budapest-Déli pályaudvar között Balatonszentgyörgyön, Székesfehérváron, Kelenföldön keresztül vezet a fővonal. Valamennyi pályaudvar fénykorának megfelelő állapotában látható.
A csarnok közepén végigfut a Nürnberg elnevezésű terepasztal, amely a Schwarzwaldot (Fekete-erdőt), Nürnberget, Bad-Schandaut (egykori keletnémet-csehszlovák határátkelő) és egy közép-európai stílusú várost modellez. A Fekete-erdőben és Nürnbergben téli, havas vidéken, míg a terep többi részén őszi tájon futnak a vonatok. A Nürnberg terepasztal állomásai: Triberg, Nürnberg, Bad-Schandau, Sebnitz és a közép-európai város.
A pályaudvarok az eredetiek hasonmásai. A legnagyobb állomás Nürnberg 26 vágánnyal, a legkisebb Őriszentpéter 3 vágánnyal. A közép-európai város 9 vágányos főpályaudvarból, konténer teherpályaudvarból, forgalmi telepből és 21-állásos körfűtőházból, valamint kapcsolódó létesítményeiből áll.