A terepasztalok több mint 2,7 kilométer hosszú sínhálózatán, 503 m2 alapterületen, 348 teljesen automatizált szervomotoros, dekóderrel irányított kitérőn át, több mint 600 épület között 75 különféle, az előző két évszázad mozdonyaiból, személy- és tehervagonjaiból összeállított korhű szerelvény közlekedik egyszerre H0 (1:87) méretarányban. Az állomások vágányhálózata légi fotók és eredeti tervek alapján készült. A bemutatót korabeli tervrajzok, Magyarország leghíresebb vonatainak technikai leírásai teszik teljessé.

Az egykori közös magyar–osztrák Déli Vasútnak állítanak emléket a Semmering – Klamm és a Kanizsa – Budapest-Déli pályaudvar terepasztalok. A Semmering a Déli Vasút – Süd Bahn – osztrák része, a Nagykanizsa – Budapest vonal pedig a magyar oldal fő vonala volt. A Semmering vasútvonal legszebb része a Klamm – Semmering szakasz, viaduktjaival és alagútjaival. A világon ez az egyik legnagyobb hegyivasút-terepasztal, amely szemlélteti a magasságbeli különbséget és valamennyi műtárgyat teljes hűséggel mutatja be.

A Zala terepasztal két, egymással összeépített fő egységből áll. A zalai vonalak pályaudvarai, illetve állomásai: Nagykanizsa, Zalaegerszeg, Zalaszentiván, Zalaszentiván-Kisfaludpuszta, Zalalövő, Őriszentpéter, Keszthely, Badacsonytomaj, Pannonhalma, Sümeg.

A pályaudvarok az eredetiek hasonmásai. A legnagyobb állomás Nürnberg 26 vágánnyal, a legkisebb Őriszentpéter 3 vágánnyal. A közép-európai város 9 vágányos főpályaudvarból, konténer teherpályaudvarból, forgalmi telepből és 21-állásos körfűtőházból, valamint kapcsolódó létesítményeiből áll.